Spöregn

Här sitter man, det är mörkt i mitt hus. Det viner utanför och regnet faller ner som spön i backen. Helt plötsligt kom det. Ingen förvarning direkt förutom de tråkiga molnen som skymde den blå himlen. Jag vill inte ha regn, ge mig hellre snö då. BLÖH!

Jag är fortfarande hemma från jobbet, hade tänkt gå och jobba idag, men den här jäkla förkylningen har bestämt sig för slutfasen "snor, host och harkel". Inte så trevligt att sitta med kund då. Och jag har fortfarande ont i ögonen. Jag skulle bara vilja sova. Men jag måste, trots att jag är hemma, åka till stan och lämna in släpkärran. Den måste vara lagad till när jag ska semestern och den MÅSTE in idag. Sen ska jag byta foder till djuren och har fått möjlighet att köpa av en som bor strax söder om stan. Och jag har slut på foder, så det får jag väl ta idag också. Och allt jag egentligen bara vill göra är att lägga mig ner och sova.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0